2009年08月21日

Honig Natural Honey


メキシコのハチミツ瓶のパッケージ。黒地の中に輝くオレンジが商品の特性を強くアピールしています。とてもシズルがあって美味しそう。
Playful package design for Honig Natural Honey. The ‘g’ honey bee illustration is a nice touch which works seamlessly with the product name.



Black design
http://www.blackdesign.jp/
http://www.blackdesign.jp/blog/
posted by jpda at 19:45| 日記

Yauatcha


中国茶のパッケージ。薄い色調と上品な存在感。お茶の精神性を超えたパッケージデザインです。

Black design
http://www.blackdesign.jp/
http://www.blackdesign.jp/blog/
posted by jpda at 19:45| 日記

Womo



機能を伝えるタイポグラフィーと背景色だけで、商品群のブランディングは可能。
http://lovelypackage.com/womo/

Black design
http://www.blackdesign.jp/
http://www.blackdesign.jp/blog/
posted by jpda at 19:45| 日記

Elements of Islay


理科室の棚に並んでそうな瓶のパッケージです。当たり前だけど、短い文字列ってやっぱり強い。

“The Elements of Islay, a new range of Single Islay Malt Whiskies, draws its inspiration from traditional medical laboratory labels and packaging - even the bottle used is called ‘pharmacy’. Each label depicts the distillery’s ‘Element’ symbol alongside a batch number (eg Lp1).”


Black design
http://www.blackdesign.jp/
http://www.blackdesign.jp/blog/
posted by jpda at 19:45| 日記

Brooklyn Fare




「私はミディアムですよ」と堂々と書かれていて、パッケージに人格があるように見えてきます。
http://lovelypackage.com/brooklyn-fare/
“The brand is simple: Four colours, one custom typeface, and lots of witty and original copy.”


Black design
http://www.blackdesign.jp/
http://www.blackdesign.jp/blog/
posted by jpda at 19:44| 日記